Instagram gönderileriniz 'Keşfet'e nasıl düşer? Instagram CEO'su Flaş Açıklamalar


Instagram CEO’su Adam Mosseri, herkesin en çok merak ettiği instagram algoritmasının nasıl çalıştığını açıkladı. Instagram paylaşımlarında birçok algoritma verisinin kullanıldığını ve kullanıcılardan gelen etkileşimlere göre algoritmanın hareket geçtiğini söyledi.

Şuan dünyanın en popüler uygulaması konumunda bulunan Instagram’da paylaşımlarımızın nasıl keşfete düşeceği konusu, en çok merak edilen ve araştırılan konu olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin, instagram sayfanızın  keşfet kısmında ki paylaşımların nasıl seçildiği merak ediliyor. İnstagram kullanan kişiler bunun bir algoritmasının olduğunu anlıyor fakat bu algoritmanın nasıl çalıştığı ve keşfete düşmek için ne yapmaları gerektiğini bilmiyorlar. Instagram CEO’su Adam Mosseri, dün bir blog yazısonda algoritmanın nasıl çalıştığına dair önemli ipuçlarını paylaştı.



Adam Mosseri tarafından paylaşılan yazıda, Instagram'ın birçok algoritmayı kullandığını yazıyor. Bu algoritmalar, kullanıcılardan aldığı milyonlarca etkileşimi değerlendiriyor,  instagram akış sayfası ile keşfet sayfasının buna istinaden şekillendiriyormuş. Bunun yanı sırada, kullanıcıların büyük bir bölümünün, keşfetlerine düşen gönderilerin yarısını bile görmediklerini söylüyor.

INSTAGRAM KEŞFETE DÜŞME NASIL YAPILIR?

Adam Mosseri'nın yayınladığı yazıya göre Instagram, her biri farklı konular için çalışan algoritmaların ortak özelliklerinden faydalanarak gönderileri oluşturuyor. Bununla ilgili örnekler veren Instagram CEO'su Adam Mosseri

1-    Gönderinin ne kadar popüler olduğu, 
2-    Gönderiyi paylaşan hesabın, kullanıcı ile ne kadar uyumlu olduğu
4-    Kullanıcıların neleri beğendiği ve aynı kullanıcının kimlerle etkileşime geçtiği
5- Kullanıcıların hangi hesapları gezdiği gibi kriterlerin bu algoritmaların temelini oluşturduğunu söylüyor. 

Bu algoritmaların çalışmasıysa kullanıcılardan gelen etkileşimler sayesinde keşfet oluşuyor. Yani Instagram'da attığınız her adım, sizin keşfetiniz de hangi paylaşımların gösterileceğinin belirlenmesini sağlıyor.



Instagram CEO'su aynı zamanda kullanıcı verilerinin algoritmaları etkilemesinin keşfette gösterilecek gönderiler için yeterli olmadığını söylüyor. Bundan sonra da devreye tahminsel algoritmaların girdiğini söyleyen Adam Mosseri, bu algoritmanın da kullanıcının etkileşime girebileceği içerikleri tahmin ederek, bu gönderileri ön plana çıkmasını sağlıyormuş. Yani bunun anlamı; hangi içerikle etkileşime girebileceğinizi (beğeni, yorum yapma, paylaşma) tahmin ederek, bu gönderinin size ulaştırılmasını sağlıyor. Elbette bu işlem, olasılıklar dahilinde gerçekleşiyor ve daha önceki kullanım alışkanlıklarınıza göre etkileşime girme ihtimalinizin en yüksek olduğu gönderi, en üstte gösteriliyor.


Yorumlar