Öncelik yapılması gerekenleri adım adım açıklıyorum.
İlk olarak yapılması gereken; eğer servis yok hatası alıyorsak IMEI numaramız klonlanmış mı onu öğrenmeliyiz. IMEI, telefonumuzun uluslararası bir numarasıdır ve benzersizdir. IMEI numarası, telefon numaranıza değil doğrudan cihazımıza bağlıdır. Yani, telefonumuzun IMEI numarasının klonlaması, telefonunuzun kimliğinin çalınması anlamına gelmektedir. Telefonumuzun IMEI numarasını öğrenmek için 2 farklı yol vardır.
1- Telefonumuzdan arama ekranında *#06# tuşlayalım ve IMEI numarasını öğrenelim.
2- Telefonumuzdan sırasıyla ayarlar - genel - hakkında sekmelerine tıkladığımızda IMEI numarasını öğrenebiliriz.
IMEI numarasının öğrendikten sonra edevlet üzerinden bu numarayı sorgulamamız lazım. Çünkü klonlama işleminin olup olmadığını buradan öğrenebiliriz.
1- Bu adrese gidin ( https://www.turkiye.gov.tr/imei-sorgulama ) ve öğrendiğimiz imei numarasını burada sorguluyoruz. Eğer bu sorgulama da imei numaranızla eşleşen cihaz var yazıyorsa , imei numaranız klonlanmış demektir. Yani telefonunuzda ki servis yok hatasının esas sebebi budur.
iPhone Servis Yok Hatası Çözümü Nedir ?
Bu konuda paniğe kapılmanıza gerek yok, yasal olarak yapabileceklerinizi düşünün. Elinizde IMEI’si klonlanan cihazınız varsa veya telefonunuz sadece tek hat üzerinden çalışıyorsa aşağıda ki adımları izleyelim.
1- https://www.turkiye.gov.tr/ bu siteye tıklayın.
2- Daha sonra arma kısmına imei telefon eşleştirme yazıyoruz ve gelen sekmeye tıklıyoruz.
3- E-devlet üzerinden kimlik doğrulaması yapıyoruz.
4- Gelen ekranda kendim için diye seçeneği seçiyoruz.
5- Burada düzenleye tıklıyoruz ve yeni kullanacağımız hattın numarasını giriyoruz.
Cihazda kullandığınız telefon numarasının değişmesi veya cihazı satmak istemeniz halinde, yukarıdaki başvuru işlemlerini yeniden yapmak ve cihazda kullanılacak yeni telefon numarasını bildirmek zorundasınız.
BTK AÇIKLAMASI
“Kanunda yer alan bu düzenleme uyarınca IMEI numarası klonlanmış cihazlar kullanıma kapanmaktadır. Ancak gerçek cihaz sahibinin ithalatçı firmaya başvurmasının akabinde firma tarafından Mobil Cihaz Kayıt Sistemi üzerinden cihaz sadece tek hatla eşleştirilmek sureti ile kullanıma açılmaktadır. Bu şekilde cihaz sahibinin mağduriyeti giderilmeye çalışılmaktadır.
Cep telefonu cihazını başka bir hat numarası ile kullanmak isteyen kişi, cihazın faturası ile birlikte cihazı ithal eden firmaya başvurarak eşleştirilmiş olan numaranın değiştirilmesini talep edebilmektedir. Bu şekilde telefonun başka bir numara ile kullanılmasına da imkân sağlanmaktadır. Klonlanmış bir cihazla ilgili bu tür bir sınırlandırma yapılmaması durumunda, söz konusu cihazın IMEI numarasının klonlandığı diğer tüm cihazlar da kullanıma açılmakta ve cihazın asıl sahibinin mağduriyetine neden olan sonuçlar ortaya çıkabilmektedir.”
Yardımcı olması için YouTube videomuz yayında.
https://www.youtube.com/watch?v=hxSm1UwOZyg
Yorumlar
Yorum Gönder